ورودی های 92 پزشکی دانشگاه تهران

ورودی های 92 پزشکی دانشگاه تهران
آخرين مطالب

                                                           بسم الله الرحمن الرحیم                                                          

لزوم یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست و شاید نیازی به توضیح در این خصوص نباشد. یادگیری و حفظ معنی کلمات زبان انگلیسی از پایه ای ترین ملزومات یک دانشجو به خصوص دانشجوی رشته پزشکی میباشد. احتمالا شما هم نام کتاب ((504 absolutely essential words)) رو شنیده اید. کتابی که 504 واژه پرکاربرد زبان انگلیسی را جمع آوری کرده و یادگیری این کلمات توصیه بسیاری از اساتید زبان میباشد. اما بسیار دیده شده که به علت روش های سنتی در حفظ کلمات، دانشجو اگرچه شروع به حفظ این کلمات میکند اما به تدریج كلمات فراموش شده و رغبت خود را از دست داده و کتاب را ناتمام رها میکند. اما آیا روش دیگری وجود ندارد که بتوان به وسیله آن حجم زیادی از کلمات را وارد ذهن کرد و بدون نیاز به دوره های زیاد هر کلمه، آن را برای همیشه حفظ کرد؟ پاسخ مثبت است!

CODING چیست؟

روش آموزش لغات به شیوه کدگذاری روشی نوین است که در ایران توسط آقای دکتر ((محسن ترقی)) ابداع شده و به ثبت رسیده است. این روش متشکل از دو بخش است که هریک لازم و ملزوم یکدیگر هستند. بخش اول ساخت کدهای اختصاصی برای هر لغت و بخش دوم تصویر سازی آنها در ذهن فراگیرنده میباشد. و در نهایت پیوند بین کد و معنای لغت باعث میشود بدون نياز به دوره هاي طولاني مدت، معنی لغت برای همیشه در ذهن باقی بماند.

روش کار:

برای یادگیری بسیاری از لغات انگلیسی می توان از تداعی استفاده کرد، به این صورت که بین کلمه ای که می خواهیم یاد بگیریم و دانسته های قبلی خود در زمینه های مختلف علمی و اجتماعی رابطه ایجاد می کنیم. ما با شکستن کلمه سعی می کنیم قسمتی آشنا در آن کلمه پیدا کنیم که ما را به معنی آن برساند، گاهی چیزی به کلمه اضافه می کنیم تا کلمه ای آشنا به دست آید، گاهی مثالی جالب یا خنده دار برای کلمه پیدا می کنیم، گاهی تاریخچۀ به وجود آمدن کلمه به ما کمک می کند، گاهی از زبان مادری خود ، خواه فارسی باشد یا ترکی یا لری یا کردی یا عربی  استفاده می کنیم،  گاهی با کلمه بازی می کنیم ، گاهی به صدای کلمه، ریتم یا موسیقی آن توجه می کنیم، و گاهی الگوهای جذابی در بین کلمات پیدا می کنیم تا آن کلمه یا کلمات در ذهن ما بمانند.

واما نتیجه کار؟

تمام کسانی که در این کارگاه شرکت کرده اند اذعان دارند که نتیجۀ کار شگفت انگیز است. لغاتی که ما به این شکل و با روش تداعی یاد  می گیریم شاید دیگر هرگز از یادمان نروند. و این تفاوت این دوره است با کلاس های زبانی که تبلیغاتشان را بسیار در سطح شهر میبینیم. به همین جهت دفتر ارتباط با دانش آموختگان جهت پوشش آموزشی و ارتقای سطح زبان دانشجویان دانشکده پزشکی، این دوره را توسط مخترع این روش در دانشکده برگزار میکند.

چه قدر باید زمان بگذارم؟

برای یادگیری کامل لغات کتاب (504 واژه) شما در 3 جلسه چهار ساعته شرکت خواهید کرد که هر کلاس با فاصله 7 روز از کلاس قبلی تشکیل میشود و شما در فاصله 7 روز فقط کافیست 3 ساعت برای دوره لغات تدریس شده وقت بگذارید. یعنی در کل 21 ساعت در طول 3 هفته! و پس از آن معانی این کلمات را هرگز فراموش  نخواهید کرد! مطمئن باشید که از نتیجه کارتان شگفت زده خواهید شد!!!

آیا این دوره فقط برای تدریس لغات 504 است؟

خیر! با هماهنگی با آقای دکتر ترقی یک سیر مشخص برای دانشجویان متقاضی در دانشکده پزشکی طراحی شده است. بدین صورت که در ابتدا لغات 504 به این روش تدریس میشوند و پس از آن لغات ((Essential Words for the TOEFL)) در کلاس بعدی تدریس میشوند. این دو سطح از لغات، در واقع لغات پایه ای و عمومی میباشند که مورد نیاز هر دانشجویی اعم از پزشکی و غیرپزشکی میباشد. در واقع پیش زمینه ورود به حوزه زبان انگلیسی دانستن این حداقل ها میباشد. پس از گذارندن این سطوح، مباحث اختصاصی متناسب با نیاز دانشجویان ارائه خواهد شد. این مباحث در حوزه های 1.زبان انگلیسی علوم پایه 2.اصول مقاله نویسی به زبان انگلیسی 3.اصول تندخوانی متون انگلیسی 4.ترمینولوژی پزشکی میباشد. که زمان بندی آن اعلام خواهد شد.

مبلغ و شیوه ثبت نام:

شما میتوانید در ساعت اداری به دفتر دانش آموختگان دانشکده پزشکی واقع در ساختمان آموزش دانشکده طبقه اول اتاق 215 نزد آقای توسلیان مراجعه کنید و با تکمیل فرم و پرداخت هزینه ثبت نام (شصت و پنج هزار تومان) در این دوره شرکت کنید. آخرین مهلت ثبت نام روز شنبه 20/9/92 میباشد.

زمان و محل برگزاری کلاس؟

جلسه اول: چهارشنبه 27 آذر ساعت 17 الی 21

جلسه دوم: چهارشنبه 4 دی ساعت 17 الی 21

جلسه سوم: چهرشنبه 11 دی ساعت 17 الی 21

محل کلاس ها در تالار عزلت دانشکده پزشکی میابشد.

نکته: به دلیل محدودیت در تعداد افراد شرکت کننده در دوره طبق نظر استاد ترقی، طبیعتا اولویت با دانشجویانی خواهد بود که ثبت نام خود را زودتر انجام داده باشند.

اطلاعات بيشتر:

مسئول دوره: آقای دكتر بحری (09195343415) (mh_bahri@yahoo.com)

دفتر ارتباط با دانش آموختگان: 64053414

ارتباط پيامكي: 3000248000

آدرس سایت دفتر ارتباط با دانش آموختگان: Edutums.ir

 


نظرات شما عزیزان:

ن
ساعت0:16---22 آذر 1392
گرون نیس؟؟؟
پاسخ:نميدونم !!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 19 آذر 1392 ] [ 11:21 ] [ صابر قرگزلو ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ ورودی های92 پزشکی تهران گروه ب خوش آمدید
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 259
بازدید کل : 1638
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1